Markten

16 juli 2017 - Bangkok, Thailand

weer een lange dag achter de rug. Vanmorgen eerst een lokale markt bezocht. Je kon goed merken dat het zondag was, het was een stuk minder druk op de weg. Op de markt was het gewoon nog steeds wel heel druk. De markt bestaat voornamelijk uit eten. Het lijkt erop alsof ze hier nergens anders mee bezig zijn. Daarna op zoek naar een lokaal eettentje voor een Thais ontbijt. Helaas niet kunnen vinden. Dus dan maar alvast per tuktuk naar onze opstapplaats van de middagexcursie. Maar even gekozen voor een Europees ontbijten: yoghurt met vruchten. Aangezien we nog wat tijd over hadden, hebben we onszelf een Thaise massage gegund. Jeetje wat gaan die mensen hardhandig met je om. Maar alles is weer losgemasseerd en we kunnen er weer even tegenaan. Daarna met de minivan naar een markt bij de trein. Deze markt ligt echt pal naast de treinrails. Dit betekend dat als de trein eraan komt, de marktui hun spullen heel snel weg moeten halen en weer terug kunnen zetten als de trein voorbij is. Echt bizar. De bezoekers lopen ook gewoon over de treinrails. Daarna nog een drijvende markt bezocht. Wederom een markt vol etenswaar. Nog gamba's gegeten. En s avonds een boottocht over de rivier om vuurvliegjes te spotten. Terugbekomen in Bangkok nog even om 21.30 uur avondgegeten. En met de tuktuk en skytrain weer terug naar het hotel. Dit was zeer waarschijnlijk ons laatste tuktukritje en was ook nog eens een heel rustig ritje. Kwam waarschijnlijk omdat het zondag was en happy Boeddha day was. nu onze backpack weer inpakken. Morgen onze laatste uurtjes in Bangkok en morgenavond reizen we dan weer verder.