Chiang mai

22 juli 2017 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag weer een dagje met de via Facebook beroemde taxi-chauffeur Josh. Vandaag heeft hij ons  meegenomen naar het national parc, doi inthanon, ook wel het dak van Thailand genoemd. Het hoogste punt ligt op 2565 meter en het was daar maar 13 graden. Daar liepen we dan in onze korte broeken en shirts. Boven was niet veel te zien door de laaghangende bewolking. Halverwege waren de tweelingpagodes te zien, ook deze waren niet helemaal te zien. Helaas. Daarna de laatste stop. Eerst natuurlijk een Thaise lunch en daarna naar de watervallen. Een enorme waterval. Daarmee hebben we dan wel weer geluk dat we in het regenseizoen zitten, anders staan ze namelijk droog. Daarna heeft hij ons nog meegenomen naar het uitzicht over de rijstvelden. We boffen enorm met josh want hij neemt ons mee naar alle niet toeristische plekjes. We kregen nog bananen van de lokale bevolking daar. En ze hadden superschattige puppies van nog geen maand oud. Echt zo lief. En nee, ik heb er geen eentje meegenomen. Daarna nam hij ons mee naar een lokale markt, waar we nog wat vers fruit hebben gekocht. Ook verkochten ze daar stukjes slangenvlees en krokodillenvlees. Ook heeft josh nog even onze laatste excursie voor morgen in chiang mai geregeld en tenslotte heeft hij ons op de lokale zaterdagavondmarkt afgezet. Josh is een prima kerel die alles voor zijn gasten over heeft, echt een aanrader. Hij rijdt voorzichtig en rustig dus deze keer niemand wagenziek. Natuurlijk weer het eea gekocht. Het afdingen gaat ons steeds beter af. Hapje gegeten en weer terug naar het hotel. Backpack inpakken, want morgenavond reizen we weer verder naar onze laatste bestemming.

1. Hans Akkerman:
    22 juli 2017
    ziet er allemaal goed uit hoor. Jullie maken wat mee.