Laatste dag Chiang mai - eerste dag in cha-am

24 juli 2017 - Cha-am, Thailand

zondag was onze laatste dag in Chiang mai. Eerst maar eens een echt backpackersonrbijt genomen bij de 7 eleven. Een tosti. De reden hiervoor was omdat we om 9 uur zouden beginnen met een Thaise kookworkshop. En dat moet natuurlijk ook opgegeten worden. Allereerst een rondleiding door de kruidentuin daar gekregen. Gerda zou er wellicht jaloers op worden. Er groeit hier echt van alles en ze kunnen ook alles gebruiken. Daarna naar de lokale markt om te laten zien welke ingrediënten ze daar vandaan halen. Daarna mochten we allemaal 4 gerechten maken: stof fried chicken with cashewnuts, springroll, pangnan curry,  sticky rice with mango. Allemaal erg lekker. De een wat pittiger dan de ander. Gelukkig kregen we ook het kookboek mee als handleiding voor thuis. Dus nu thuis ook maar eens proberen. Vooral de sticky rice met mango vonden we erg lekker. Om 1 uur waren we hiermee klaar en waren we ook wel voldaan qua eten .Aangezien we nog wat tijd over hadden, besloten om onszelf nog maar eens te verwennen met een Thaise massage. Die massage gaat er best hard aan toe en je hoort het overal flink kraken, maar daarna kan je er ook weer flink tegenaan. En dat is ook wat we nodig hadden. Backpacks opgehaald in het hotel en met een pick-up truck naar het treinstation. Onze tijd in Chiang mai zat er weer op. Tijdens het wachten op de trein kregen we ineens behoorlijk veel trek in chocolade. Dat kan ook wel na 2 welen rijst en noedels. Gelukkig hadden ze op het station KitKat en die was ook binnen no time op. De trein vertrok mooi op tijd (18.00 uur). Avondeten in de restauratiewagen. Rond 20.00 uur werden de zitplaatsen weer veranderd in slaapplaatsen en zag je iedereen rustig aan in zijn bedje kruipen.

Maandagochtend kwamen we met een kleine vertraging aan in Bangkok. Gelukkig waren we nog ruim op tijd om een treinkaartje te kopen voor onze volgende bestemming. Om 08.00 uur zaten we dus alweer in de volgende trein. Tussen de lokale bevolking,3e klas. Voor 14 euro per persoon reis je dan van Bangkok in 3 uur naar het zuiden en krijg je ook.nog  2x te eten en te drinken. Backpacks werden netjes voor ons ergens neergezet, zodat we ook nog wat beenruimte hadden. En 10 minuten voor onze eindhalte kwamen ze ons netjes waarschuwen dat we uit moesten stappen,  bijzonder is dat het een niet rokerstrein is, maar om de passagiers toch de mogelijkheid te geven om te roken, stopt de trein gewoon 3 minuten op het station.  Vanaf het station in hua hin met een taxi naar ons hotel in cha am. Zeer mooi hotel met een mooi zwembad. En jeetje wat is het hier rustig. Na het zeer drukke chaotische Bangkok en het toch wel redelijk drukke Chiang mai, heerst hier een oase van rust. Even een rondje hotel gelopen. Prachtig zwembad, maar daar hadden we nog geen tijd voor. Eerst nog een excursie naar Petchaburi   Naar de grotten in khao luang cave. Erg mooi gezicht al die boeddha's in die grot. Daarna nog met een cable car de berg op om daar nog het phra nachon khiri national museum te bezoeken. Terug in de taxi kregen we weer een flinke regenbui. Aangekomen bij het hotel was het weer droog en ja hoor, jullie gaan het niet geloven. Maar het is echt waar. We hebben onszelf een uurtje rust gegund bij het zwembad. We hadden ook nog eens het hele zwembad voor onszelf. Daarna douchen en op zoek naar iets voor het avondeten. Dat is hier iets ingewikkelder als in Bangkok en Chiang mai. Die tentjes langs de straat hebben ze hier niet echt. Uiteindelijk zijn we beland bij een Italiaan. De deur zat al op slot, maar mochten binnenkomen. Komen we daar aan in onze korte broek, T-shirt en begschoenen in een best chiqie restaurant. Servet wordt uitgevouwen op je schoot gelegd. Serveerster heel erg onderdanig. Echt erg. Krijgen warme broodjes, sorpstengels. En tenslotte ons bestelde eten, pizza en pasta. Weer eens wat anders dan Thais eten. We waren ook echt de enigen in het restaurant. Toen kwam de rekening. De schrik viel wel mee. Natuurlijk was het duurder dan dat we gewend waren, maar voor Nederlandse begrippen was het nog steeds goedkoop. Daarna nog een spelletje gedaan in de lobby van het hotel. Pianist begon speciaal voor ons te spelen en zingen. Want ook hier waren we weer de enige.

1. Astrid:
    24 juli 2017
    Wat weer een super ervaring ! Jullie maken echt van alles mee ! Heel gaaf nu nog even genieten van jullie prachtige hotel en de laatste dagen !
  2. Hans Akkerman:
    24 juli 2017
    Hotel ziet er prachtig uit. Gaan jullie het geleerde van maaltijden op ons uitproberen ?
  3. Jacqueline:
    24 juli 2017
    Nou dat ziet er geweldig uit! De uitnodiging voor het eten wachten wij geduldig af