Laatste dag Bangkok en eerste dag chiang mai

18 juli 2017 - Chiang Mai, Thailand

maandag was onze laatste dag in Bangkok. We hadden deze dag niet echt volgepland, omdat we de belangrijkste dingen in Bangkok al hadden gezien en bovendien moesten we op tijd op het station zijn. We zijn na ons Thaise ontbijt, rijst met kip, met de skytrain en metro naar lumpini park gegaan. Een mooi groot aangelegd park, waar veel gesport wordt. Daar hebben we nog een half uurtje op het water doorgebracht. We zijn namelijk gaan waterfietsen.  In het park veel grote varanen gezien. Daarna zijn we naar het Sofitel gegaan om nog even van het uitzicht over Bangkok te genieten. Ze hadden daar op het dak een zwembad en omdat ik het zo vriendelijk vroeg mochten we daar als bezoeker ook gewoon plaatsnenen. We werden zelfs verwelkomd met een fruitpunch.. Oké de drankjes die we daarna namen, waren wel 3x zo duur als we gewend waren.  Maar we hebben daar toch even kunnen relaxen en alle indrukken van afgelopen week op ons kunnen laten inwerken. Voor de late lunch nog even naar een foodcourt op pier 21 geweest. Jeetje wat een keuze aan eten heb je daar. Waar laten die mensen het allemaal: 3x per dag noedels of rijst. Nog even door grootste overdekte winkelcentrum gelopen. Maar liefst meer dan 500 winkels. Daarna naar het station, waar onze slaaptrein om 18.10 uur naar chiang mai zou vertrekken. Goede plaatsen in de trein. De trein vertrok mooi op tijd. Avondeten in de restauratiewagen. Leuke ervaringen allemaal.. Gezellig hoor, kom je gewoon bekende mensen van de sportschool  tegen. Vanaf 7 uur komt er een steward langs om de stoelen om te vormen tot bedden. Wij twijfelen alleen of het een steward of stewardess was. Hij maakte er wel een show van om de bedden op te maken. Op tijd gaan slapen.

Vanmorgen om half 6 opgestaan om te gaan ontbijten in de restauratiewagen. De trein kwam iets te laat aan. Daarom in de trein nog even contact gezocht met Nooh, onze gids voor vandaag. De vertraging was voor hem geen probleem, hij zou gewoon wachten. Om 08.00 uur komen we aan. Op het station een taxi genomen. Backpacks werden op het dak gegooid en niet vastgemaakt. Oh jee als dat maar goed gaat! Taxi brengt ons netjes naar Nooh en de backpacks  komen gelukkig ook goed aan. Nooh is zo vriendelijk om onze backpacks bij hem thuis te plaatsen. En dan zitten we om half 9 op de fiets voor een fietstocht door chiang mai. Als eerste gaan we naar een lokale markt waar we van alles geproefd hebben: fruit, paarse rijst, gedroogde zeewier, stukjes van een bananenboom. Een stevig extra ontbijt dus. Je ziet hier al een groot verschil mrt Bangkok. De mensen zijn hier veel rustiger, schreeuwen niet zo. Op de markt werd echt van alles verkocht: levende  kikkers, gegrilde kikkers, gefrituurde kakkerlakken etc. Daarna nog meer ontbijt: varkensvlees van de bbq. Telkens een stuk fietsen tussen de tempels en huizen van de lokale bevolking. Verder liet hij ons echt van alles proeven en kregen we als lunch natuurlijk weer noedels en rijst. Ook nog even langs een aluminiumsmid gefietst, waar ornamenten gemaakt werden van aluminium voor de tempels. Op weg naar de watervallen onze eerste echte regenbui gehad. Als afsluiting een hele lekkere smoothie gekregen. En toen we om 4 uur terugkwamen konden we dan eindelijk met onze backpacks richting hotel lopen om in te checken. Eerst maar even opgefrist en toen de omgeving verkennen. Uiteindelijk kwamen nog terecht op een hele leuke avondmarkt waar we nog een lekker ijsje op hebben. Weer een goed bestede dag. Nu hopen dat onze schoenen morgen droog zijn, want dan begint weer een nieuw avontuur

1. Lia:
    18 juli 2017
    Wat een reisverslag weer!
    Als jullie thuis zijn willen jullie alleen nog maar warm eten voor ontbijt :-)
    Jullie doen echt heel veel zeg, vast ook veel foto's denk ik zomaar.
    Geniet verder.
  2. Astrid:
    18 juli 2017
    Zo dat was weer een drukke dag . Maar jullie maken wel veel mee en zien zo op de fiets wel van alles ! Geen trek in een prikkie met aardappels
  3. Hans Akkerman:
    19 juli 2017