Dagje met Josh

19 juli 2017 - Chiang Mai, Thailand

vandaag stond er een dag gepland met taxi-chauffeur josh. Deze taxi-chauffeur is bekend geworden via Facebook. Hij rijdt namelijk heel veel Nederlandse toeristen een dag rond in de omgeving van chiang mai voor maar 1000 baht (27 euro). Hij haalt je netjes bij je hotel op om 09.00 uur. Het is een enthousiaste man, blijft maar lachen en vertelt je van alles over Thailand. Echt geweldig. Als eerste bracht hij ons naar eagle track. Daar zijn we gaan ziplinen: 7 ziplines, 1 abseil, skybridge, climbing net, flying skateboard, monkey ladder, tackle spider web, timber balancing beams, zodiac bridge, 15 platforms. Erg leuk allemaal!! Daarna bracht josh ons naar een olifantenkamp, waar goed voor de olifanten gezorgd wordt, ze niet gebruikt worden voor toeristische ritjes en niet geslagen worden. We mochten de olifanten voeren en er werd heel veel informatie gegeven. Ook mochten we nog een olifant wassen in de rivier. Tot slot was er nog een baby olifant van 4 maanden, waar we nog een behoorlijke tijd mee konden spelen. Josh kreeg van het kamp de complimenten over ons. Ze konden zien dat echte dierenliefhebbers waren. Daarna naar de longnecks. Zij hebben hun eigen dorp waar we even rond konden kijken. Daar nog even een verlate lunch, het was namelijk al 5 uur. Lekkere beetje pittige pad thai. Daarna naar doi suthep. De tempel van chiang mai. Deze tempel ligt boven op een berg. Toen we er aankwamen was het al donker, maar dat gaf ook wel weer een mooi beeld. Om de tempel te bereiken moet er eerst nog een klim naar boven gemaakt worden via. 290 Treden.daarna heeft josh ons bij de avondmarkt afgezet voor ons avondeten. Wij hadden de beste man gereserveerd tot 6 uur. Dat het uitliep tot 9 uur was voor hem geen enkel probleem. Bij terugkomst in het hotel nog even een reservering gemaakt voor een nieuwe uitdaging voor morgen.

1. Astrid:
    19 juli 2017
    Even kuuffelen met een olifant weer eens wat anders als met Harvey
  2. Hans Akkerman:
    19 juli 2017
    Ziet er allemaal weer goed uit.
  3. Harm en Grietje:
    20 juli 2017
    Wat een goed idee, een gids voor een hele dag .
    Super leuk lijkt me dit te doen. Olifanten vertroetelen doe je ook niet alle dagen. Super gewoon! Veel plezier.