Pai

20 juli 2017 - Chiang Mai, Thailand

Gisterenavond onze voorbereidingen getroffen voor Pai. Een hotelkamer geboekt en via de receptie zouden we vandaag vervoer kunnen regelen. Echter toen we vanmorgen om 7 uur bij de receptie kwamen, werd ons gezegd dat we pas om 2 uur zouden kunnen vertrekken. Lekker eigenwijs zelf naar het busstation gegaan om te kijken of eerder echt niet mogelijk was. En ja hoor, om half 10 zaten we in de minivan richting pai. De weg naar pai is een ervaring op zich. De weg heeft meer dan 700 haarspeldbochten. Echt waar. Gelukkig niemand ziek geworden onderweg. Pai is een relaxt stadje. Niemand geeft hier haast of laat zich gek maken. Het is een hippe stadje. Erg leuk en gezellig. Spullen even naar de hotelkamer gebracht. Hotelkamer is het eigenlijk niet. Het is echt een Thais hutje met hangmat voor de deur.  Blijkt een erg leuk huisje te zijn. Aangezien we de canyon van pai wilde bezoeken bij zonsondergang, moesten we op zoek naar vervoer. Dit was snel gevonden en geregeld. Eerst nog even lunchen voor vertrek. Deze keer taco's. Mexicaans eten in Thailand.. Daarna met de taxi naar de witte Boeddha. Een flinke klim omhoog. En aangezien de zon behoorlijk begon te schijnen, liep het zweet met straaltjes van ons lichaam. Jammer dat de Boeddha in de steigers stond maar daar wel een giga uitzicht..  Daarna met de taxi naar de canyon. Ook erg mooi. Je hebt daar 2 routes. Gekozen voor de makkelijke route. De paadjes van de moeilijke route waren ietsje te smal. Helaas geen zonsondergang kunnen zien, omdat het erg bewolkt werd en zelfs begon te regenen. Maar desondanks zeker de moeite waard. Daarna terug naar pai om nog even wat souveniertjes te kopen en voor een Thaise maaltijd te zorgen.

1. Astrid:
    20 juli 2017
    Prachtig de witte Boeddha inderdaad jammer van de steigers !
  2. Efie andeweg:
    20 juli 2017
    Ga Je me nu vertellen , dat je in zo'n kabouterhuisje geslapen hebt . Wat leuk!
  3. Harm en Grietje:
    21 juli 2017
    Super jullie in een kabouterhuisje. Kon je er rechtop lopen?
    Wat een geweldige reis maken jullie.