Erawan watervallen

15 juli 2017 - Bangkok, Thailand

Vanmorgen uitgeslapen. We werden namelijk om 06.30 uur opgehaald. We werden met een minivan naar de erawan watervallen gebracht. Misschien zijn alle ritjes die we met de tuktuk hebben gedaan veiliger geweest dan  deze 3 uur durende rit met de minivan. We hadden namelijk een chauffeur die in slaap viel tijdens het rijden. Doodseng, want meneer reed ook aan de verkeerde kant van de weg. Het hield ons in ieder geval alert en hebben getracht de chauffeur wakker te houden. Gelukkig zijn we heelhuids op de bestemming aangekomen. Gelijk een klacht ingediend bij de lokale gids en ons werd verzekerd dat we op de terugweg een andere chauffeur zouden krijgen. Toen aan onze klim bij de watervallen begonnen. . Deze waterval bestaat uit 7 platforms en de totale hoogte is ongeveer 2000 meter. De eerste niveaus zijn per trap bereikbaar en naarmate je hoger komt wordt het een klimpartij over boomwortels etc. We boften dat het regenseizoen was, dus er stroomde genoeg water. Erg mooi om te zien allemaal. Een behoorlijke klim, maar was zeker de moeite waard. Tijdens de klim kwamen we ook nog behoorlijk wat apen tegen in de bomen. Bij terugkomst stond er weer een Thaise lunch op ons te wachten. Daarna met de minivan nog even naar de brug over de rivier de kwai en daarna weer richting het eindpunt. Gelukkig hadden we een andere chauffeur die ons weer veilig heeft teruggebracht. Nog even geklaagd bij het boekingskantoor, we zijn tenslotte Nederlanders!! S avonds hadden we niet veel honger meer, dus ons avondeten bestond uit mango met sticky Rice, loempiaatjes en als toetje een Thaise pannenkoek met banaan en nutella of chocolade. Daarna weer naar het hotel met een zeer snel rijdende tuktuk en de skytrain. Wederom een dag vol indrukken.

1. Hans Akkerman:
    15 juli 2017
    Leuk zo chauffeur. Lijk wel een invalkrachten van de RET hier op de Hoekselijn. Hebben jullie ook nog een rustdag ?
  2. Astrid:
    15 juli 2017
    Inderdaad weer een vol programma ! Ook een beetje uitrusten hoor Klinkt wel allemaal super interessant en geweldige ervaringen
  3. Gerda:
    Zo mooi allemaal
  4. Jacqueline:
    15 juli 2017
    Dat ziet er mooi uit allemaal. Fijn dat jullie weer heelhuids in het hotel zijn aangekomen!!!
  5. Lia:
    15 juli 2017
    Inderdaad eng zo'n chauffeur, zit je de hele reis met samengeknepen billen
    Maar ook weer een geweldige dag gehad vandaag zie ik zo in de reisblog.
    Lekkere lange dagen en korte nachten ook
  6. Harm en Grietje:
    15 juli 2017
    Wat een mooie dag,behalve de eerste chauffeur . Jullie zien en beleven heel veel. Neem ook af en toe een halve of hele dag vrij.
    Dan geniet je er weer dubbel van.
    Veel plezier.