Fietstocht door Bangkok

12 juli 2017 - Bangkok, Thailand

Vanmorgen al vroeg op pad. Met de skytrain en metro naar co van kessel voor een 9 uur durende fietstocht door Bangkok. Het is hier ontzettend druk qua verkeer, fietspaden kennen ze niet, maar zo'n fietstocht schijnt mogelijk te zijn.

Het was een ontzettende leuke ervaring. We hebben heel veel gezien: tempels, tempels, tempels, boeddha's, monniken,contrasten tussen arm en rijk en oud en nieuw. We zijn op plaatsen geweest, waar je anders als toerist nooit komt. Je fietst vlak langs de huisjes van de bevolking. Oppassen als je de hoek omgaat, want je fietst zo bij ze naar binnen. Hoe arm de mensen ook zijn, ze hebben wel allemaal een tv en iPhone. En ze blijven ontzettend vriendelijk, zwaaien en lachen naar je als je voorbij fietst. Ook nog een overtocht gemaakt naar de andere kant van de rivier, waar het een stuk rustiger was. Een stukje door de jungle van Bangkok. Wel goed uitkijken, want de paden waren best smal en voordat je het weet lig je in een smerig riviertje!Vlak voor de lunch werden de fietsen ingeladen in een pickuptruck. Ook wij moesten daarin plaatsnemen en werden we voor de lunch naar een lokaal eettentje gebracht. Daarna nog een stukje fietsen naar de trein. Fietsen in de trein en wij natuurlijk ook. Tijdens deze rit zagen we ook nog behoorlijk wat Apenn in bomen. Na aankomst nog een stuk langs de rails moeten fietsen en daar waar het fietspad ophield dus een stukje over de rails lopen met de fiets. Het kan hier allemaal. Daarna nog een behoorlijk stuk over de rivier gevaren en hebben we nog een soort kaaiman gezien. De rivier was overigens erg smerig, want het had gisterenavond geregend en er ligt ontzettend veel afval in. Maar het zit wel vol met vissen. Ronald: misschien een goede plek voor jou!! Daarna fietsen weer ingeleverd. Vanavond hebben we soep met noodles op en zijn we nog even naar de avondmarkt geweest. Wederom een drukke dag vol indrukken. Ik zal zo nog even wat foto's en filmpjes erop zetten!!

1. Jacqueline:
    12 juli 2017
    Mooie dag geweest zo te zien. Nou ik moet dan ook maar een reis naar Thailand boeken voor Ronald. Misschien dat hij daar een vis aan de haak slaat
  2. Gerda:
    12 juli 2017
    Je ging toch om bij te komen. Ik ben al moe als ik het lees
  3. Hans Akkerman:
    12 juli 2017
    Verdelen jullie wel je energie .
  4. Efie andeweg:
    12 juli 2017
    Jullie dag is weer goed besteed
  5. Geert:
    12 juli 2017
    Geweldig wat jullie allemaal ondernemen. Wert zeker dat er mensen zijn die dit geen vakantie noemen, maar hard werken. Het zal idd best raar zijn die grote contrasten tussen arm en rijk, oude cultuur en nieuwe welvaart.