Ayutthaya

13 juli 2017 - Bangkok, Thailand

Vanmorgen weer vroeg op pad. Uitslapen is er niet bij deze vakantie. Uitrusten doen we thuis wel weer. Wederom een ritje met de skytrain en metro naar hua lamphongstation. Daar treinkaartjes kopen voor onze reis naar ayutthaya. De geplande vertrektijd stond op 09.25 uur. Het is een treinreis van ongeveer 2 uur. In deze tijd legt de trein ongeveer 60 km af. Een treinkaartje kost 15 baht per persoon (€ 0,40). Het was een 3e klasse ticket, maar we hadden gelukkig nog zitplaatsen. Vandaag was het zonnig en dus erg warm in de trein. Het leek erop alsof de trein op tijd vertrok. Echter op een gegeven moment reed hij weer achteruit terug en liet ook weer mensen instappen. 45 minuten later konden we echt vertrekken. Bij aankomst in ayutthaya werden we aangesproken door bestuurders van een tuktuk om ons gedurende 3 uur naar 6 bezienswaardigheden te brengen. Natuurlijk eerst afdingen en dan op weg. De tuk tuks rijden hier een stuk rustiger. Het verkeer is daar over het algemeen rustiger. Onderweg nog 2 flinke regenbuien gehad, maar dat friste wel een beetje op. We zitten hier middenin het regenseizoen, maar merken daar eigenlijk nog niets van. Ayutthaya was vroeger de hoofdstad van Siam. We hebben hier een aantal eeuwenoude tempels bezocht. Tussendoor natuurlijk weer een lekkere Thaise lunch.

Om half 5 weer richting Bangkok. De trein vertrok nu wel op tijd. Bij aankomst in Bangkok op zoek naar een tuktuk die ons naar een totaal andere wijk zou brengen. Natuurlijk weer afdingen, dat lukt ons steeds beter. We voelen ons soms wel schuldig, want de prijzen liggen hier al zo laag en dan willen we het nog goedkoper. In de wijk aangekomen, op zoek naar Mr Thai. Dit is een Thais mannetje die allerlei excursies regelt en echt alle moeite voor je wil doen. Excursie geregeld voor zaterdag en ook de pick-up bij ons hotel. Mr Thai blij en wij ook. Op zoek naar een plekje voor avondeten. Dat is niet zo moeilijk. Als er geen tafel vrij is, dan wordt er gewoon een tafel op straat geplaatst. Daarna weer met de tuk tuk naar de skytrain. Die tuktuks rijden hier echt als gekken. Ze denken overal tussendoor te kunnen en het blijkt ook nog mogelijk. Soms schrikken wij best wel en dan zien we de bestuurder alleen maar lachen. Nog meer afdingen. En vervolgens weer naar het hotel. Morgen moeten we heeeeel vroeg op. Hierover morgen meer

1. Astrid:
    13 juli 2017
    Geweldig wat maken jullie een hoop mee ! En wat leuk om het zo te kunnen volgen ! Ik zeg daarom ook ga lekker zo door
  2. Harm en Grietje:
    14 juli 2017
    Heb jullie verhaal eens even rustig gelezen maar het is echt vroeg opstaan en direct in de veren. Komt ons zeer bekend voor.
    Maar wat hebben jullie al wat moois gezien.
    Heel veel plezier op jullie reis. We volgen jullie met veel belangstelling op jullie weblog.
    toi toi toi.
  3. Efie andeweg:
    14 juli 2017
    Heel leuk om iedere dag iets van jullie avontuur te lezen.