Bangkok

11 juli 2017 - Bangkok, Thailand

Na aankomst in Dubai moesten we 3 uur wachten op ons vliegtuig naar Bangkok. Aangezien het toch al behoorlijk laat werd, viel het voor sommigen niet mee om de ogen open te houden. In het vliegtuig viel iedereen snel in slaap. Nog wel behoorlijke last van turbulentie gehad, maar ook daar heeft het merendeel niks van gemerkt. Het ontbijt bestond uit scrambled eggs met een croissantje.  Respect voor degene die dat s morgens naar binnen krijgen . We kwamen mooi op tijd aan in Bangkok. Daar was het echt bizar druk voor de douane. We hebben een klein uurtje moeten wachten, maar ook daar mochten we allemaal doorlopen. Voordeel van zo lang wachten bij de douane is dan wel dat onze bagage er al was. Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Met de taxi naar het hotel. We slapen een aantal nachten in het Royal view resort. Prima hotel. We werden opgewacht met een welkomstdrankje. De kamers zijn ruim en schoon. Nadat we ons even snel omgekleed hadden, zijn we er maar gelijk op uit getrokken. Kan je tenminste ook geen last krijgen van een jetlag. Eerst even langs de 7/11 om deet tegen de muggen te kopen en tijgerbalsem tegen de jeuk voor het geval we toch gestoken worden..We hadden het plan om naar Chinatown te gaan.  Eerst een stukje met de skytrain en daarna een leuk ritje met de tuktuk. Nou dat ritje met de tuktuk was een aparte ervaring. Die bestuurders rijden echt als een malloot kris kras door het verkeer. Wonder boven wonder verloopt het altijd goed. In Chinatown kwamen we natuurlijk behoorlijk wat eettentjes tegen. Dus daar maar gelijk op straat pad Thai gegeten. Veel plaats is er niet om te zitten tijdens het eten, maar de kok jaagde gewoon een oude Thai weg, zodat wij konden zitten. Op de vraag of we het spicy wilden, hebben we maar even nee gezegd. Ook nog even naar de rivier gelopen, waar we alvast een klein stukje skyline konden zien en nog wat boten zagen. Daarna dezelfde weg weer terug met een tuktuk. Deze bestuurder reed wat rustiger. Achteraf vonden we toch het eerste ritje leuker. Vanuit onze hotelkamer hebben we uitzicht op de Baiyoke Tower. Deze toren is 309 meter hoog en heeft 84 verdiepingen. We gaan zeker een dezer dagen nog een kijkje nemen vanaf deze toren. Nu is iedereen moe, dus wij gaan zo slapen. Morgen staat er weer een lange dag op de planning.

1. Gerda:
    11 juli 2017
    Jullie hebben wel meteen de vaart erin gezet.
  2. Lia:
    11 juli 2017
    Zo! Direct maar goed beginnen ;)
    Ook wel benieuwd naar jullie foto's.
    Genieten met volle teugen.
  3. Lia:
    11 juli 2017
    Zo direct maar goed beginnen zullen we maar zeggen ;)
    We zijn benieuwd naar de foto's.
    Veel plezier als jullie weer op pad gaan.
  4. Efie andeweg:
    Spannend , Zeker dat ridje met de tuktuk
  5. Astrid:
    11 juli 2017
    Zo al veel gedaan zon eerste dag !
  6. Lai lan:
    12 juli 2017